HTML

The Simple Life

Napi gondolataim, illetve megfigyeléseim gyűjteménye. Hogyan látja egy 19 éves középiskolás lány a mai világot? Igazából nem ennyire komoly a dolog, de megtalálható minden Japántól kezdve a Converse tornacipőkig.

Friss topikok

Linkblog

Amit mi nem tudunk

2008.10.23. 20:44 hunhungirl

Végre szüneeet!!!:D Másfél hétig nem kell suliba menni, örülök. Szerdán ünnepi előadással zárult a tanítás, az 1956-os forradalomra emlékeztünk az egyik osztály előadásával. Az volt a legjobb, amikor a Sztálin szobor ledöntését egy hatalmas piros Sztálin papírbábu széttépésével szimbolizálták. Az előadás többi része kicsit unalmas volt, h őszinte legyek, de nem volt rossz. Mielőtt bejelentkeztem, nézelődtem a blogok között, hátha találok valami érdekeset. Ekkor bukkantam rá ZSOOLT (annyit.blog.hu) blogjára. Arról ír, h tudásunk nagyrésze honnan származik. Hogyan lehetünk biztosak a megszerzett tudásban? Amúgy teljesen egyetértek vele, ezen én is szoktam gondolkodni. Történelem tanárunk mindig mondja nekünk, h ne higgyük el neki, amit mond. Legyünk képesek saját vélemény kialakítására, ne mások tudására támaszkodjunk. Bizonyosodjunk meg dolgokról, járjunk utána. Legyen a tudásunk megalapozott!
Hány ember járt már úgy, h azért vett meg valamit, mert reklámozták a tv-ben vagy újságban hirdették. Én bevallom, már jártam így. Ha az ára nem volt kedvező, akkor talán kétszer átgondoltam a dolgot. Az emberek nagyrésze hajlamos erre, a manipulációnak köszönhetően. A média nagy befolyásra tett szert az elmúlt években, szinte mindenhol jelen van. Pl. amikor Neil Armstrong lépett először a Holdra 1969-ben. Tényleg megtörtént? Igen? Biztosak vagyunk benne? Azért mert láttuk az első felvételeket a tv-ben utólag évekkel később? Én nem tudhatom, mert akkor még nem születtem meg. Én elhiszem, de az ember néha már nem tudja eldönteni, h mi a valóság és mi nem.

Ez jutott eszembe 56-ról (és más bejegyzéséről). Én sem voltam ott akkor, de hallottam történeteket idegenektől és családtagoktól egyaránt. Pl. nagybátyám átugrotta Esztergomban a Prímási Palota 3-4 méteres kerítését a golyóktól menekülve. Neki elhiszem, mert túlélte és régebben megvolt az átlőtt kabátja. Az ember csodákra képes, amikor az élete múlik rajta.
Sikerült találnom egy képet a kerítésről, kicsit nagy lett, de így legalább jobban megszemlélhető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na, te elhiszed? ;)

Szólj hozzá!

Címkék: média 1956 forradalom

A bejegyzés trackback címe:

https://simple.blog.hu/api/trackback/id/tr75728769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása